Årsmöte på Öland 2016

Vinnare av BIR och BIM
BIR Alobelin Cosmos ägd av Carina Hansson
BIM Dreamwishes Krista ägd av Jonna Bengtsson

Kromisträffen och årsmötet 2016!

13-14 augusti på Eriksöre camping, Öland

Efter årsmötet och lunch på lördagen samlades de flesta runt ringside för att bevittna och delta på årets klubbutställning. I år var det Eva Nielsen som fick äran att ta sig an och döma våra hundar. Denna domare är van att döma hundar vilket hon har gjort i många år, och på många platser i världen.

Det var 41 Kromisar anmälda. I år kunde man inte efteranmäla på plats, så deltagarantalet är att betrakta som mycket bra. I år slapp vi att bli dränkta av skyfall, utan hade en ganska hygglig tur med vädret, lite regn kom dock men inget ihållande.

Det märktes tydligt att domaren var van att döma och hantera hundar, och hon valde med god blick och van hand de olika Kromisarna till deras placeringar i respektive klasser. Till slut utsågs de två hundarna som skulle tävla om BIR och BIM, valet var inte helt lätt eftersom konkurrensen var hård och jämn. Vann gjorde till sist den finskimporterade multichampionhanen  Alobelin Cosmos ägd av Carina Bouvin numera Hansson, och BIM och bästa tik blev den svenska championtiken Dreamwishes Krista ägd av Jonna Bengtsson. Stort grattis till er!

Dags för återhämtning innan den stora grillen för kvällens gemensamma grillning tändes.
Det blev nu även dags att dela ut priser till de kromisar som blivit Årets Kromis. Varje ansvarig för respektive aktivitet redogjorde för hundarnas placeringar och delade till sist ut första priset, den åtråvärda kromiskeramikshunden från Tuija Gustafsson, till vinnaren i sin aktivitet. Grattis!

keramikkromisar2

Söndagen bjöd på sol, men väldigt blåsigt väder. Den västliga vinden fick fart över sundet och eftersom agilitybanan inte ligger så långt ifrån vattnet var blåsten påtaglig. Detta hindrade inte alla ekipage att med full fokus ta sig igenom banan. Olika stilar, och olika volym på kommandon kunde man som åskådare se och höra. Alla är så duktiga och ibland är det bara en liten detalj som gör att hunden kanske missar något i farten.
Årets KM i agility var spännande, men till sist gick segern till Per och Lycka, precis som förra gången vi var på Eriksöre. Grattis till er! Ni kan dessutom fortsätta att kalla er klubbmästare från föregående år! Önskar Lycka till Per, på fortsatta agilityäventyr!

Tack alla funktionärer och hjälpande händer för era insatser så att Kromisträffen blev möjlig! Och tack alla medlemmar för att ni kom! Hoppas att vi ses nästa år i Västerås!

Styrelsen/Annicca Billow

Mer från årsmötet

Resultat från agilityn och skojklassen
Resultat från utställningen