Kromisträffen och årsmötet på Öland, 15-16 juni 2013

BIR: SE UCH Dreamwishes Gigolo BIM: MULTICHAMPION Krumme Furche Yentl

Årets årsmöte och träff hölls på Eriksöre Camping, Öland. Det blev rekord i medlemsdeltagandet, så fantastiskt roligt att så många kunde komma!

Mötet blev något försenat, då det inte fanns plats för alla i den lilla lokalen. Men efter en insats från några välvilliga medlemmar så fanns det stolar till alla! Mötet flöt på bra och efter det avtackades två styrelsemedlemmar, Kia Lander och Peter Björk med en varsin present! Sedan presenterades "Årets utställningshund" som även detta år blev: SE UCH Dreamwishes Hic Hannibal uppfödare: Carina Bouvin och ägare: Lena Nälgård.
Efter detta var det lunch i campingens restaurang.

Efter lunch var det dags för agilityklubbmästerskapet. Det var många deltagare i år, men ett utav ekipagen tog överlägset hem årets klubbmästerskapstitel: Per Svensson med Fynbo's Anila "Lycka". Ekipaget fick då ta över vandringspokalen från förra årets vinnare Annica& Troppy.

Det blev även i år en skojklass som gick ut på att skrapa ihop så många poäng som möjligt under 45 sek. Hopphinder: 1 p, Tunnel: 2p, Slalom: 5p. Vinnare av denna klass blev även i år: Ingrid Williams med Rednal Flying Bird "Iris".

På eftermiddagen var det lite pälsvård som visades av Camilla Bloom.
Många frågor om päls, kloklippning, fladdrande öron mm ventilerades.
På kvällen var det gemensam grillning vilket var lika trevligt som vanligt!

Vid söndagens utställning dömde Gesche Blankenagel, kennel vom Rauhen Stein och där korades BIR & BIM.
BIR:et kammades i år hem av: SE UCH Dreamwishes Gigolo uppfödare Carina Bouvin och ägare Jennie Wallerström.
BIM:et gick till: MULTICHAMPION & MULTIVINNARE Krumme furche Yentl uppfödare: Tiina Kopponen, Finland ägare: Anki Friberg.
Utställningens Bästa Valp blev: Aqualines White Christmas, uppfödare Gunilla Torenfält-Fasth ägare Ulrika Harrysson.
Bästa Veteran blev: MULTICHAMPION & MULTIVINNARE Dreamwishes Brasse Uppfödare Carina Bouvin ägare Anki Friberg.
Stort grattis till alla vinnare!

Styrelsen vill tacka alla som hjälpt till att göra denna helg möjlig!
Och tack alla som var närvarande, hoppas att vi ses åter nästa år.

/ Styrelsen

tställningens Bästa Valp: Aqualines White Christmas